Wednesday 10 August 2011

kenangan kecil.........

ramadhan kali ini membawa beribu erti berpuasa tanpa makan dan minum.....teringat ku kepada kenangan kecil aku tika aku masih lg bersama si dia.....tanpa ku sedari sudah 3 tahun berlalu begitu bersama kenangan dgn si dia....
apa yg masih lg terpahat dlm kotak fikiran ku, gaya dia ketika dtg berbuka puasa bersama aku dan keluarga ku.....huhuhu skit pun x ubah seperti artis...aku suka akan gaya nya...mmg dia artis yg bertahta di hati ku buat selama lama nya.....
ptg tu aku tggu dgn penuh debaran..kekadang tu aku hampir tak percaya yg aku bakal berbuka puasa bersama si dia....adakah ku bermimpi di siang hari..ternyata mimpi aku jadi kenyataan ptg itu....

kenangan kecil tapi penuh makna bg diri ini.......di ruangan parking kereta..aku tunggu dia dgn penuh kesabaran...sbnr nya aku agak berdebar oleh kerana aku nyatakan pada dia bahawasanya yg bakal berbuka puasa dgn si dia adalah peminat2 dia.....tp sebalik nya yg tggu di meja makan tu keluarga tercinta aku......
tapi dgn langkah yg berani si dia tetap menerus kan langkah bertemu dgn keluarga ku....aku suka dgn sikap nya yg tidak cepat melatah namun air muka nya tetap menyata kan yg dia ada sedikit marah sbb aku tipu dia..hehehehehehe.....bukan niat aku nak tipu dia cuma nak tgk sejauh mane keikhlasan dia terima jemputan dari ku....

sesudah azan magrib kami semua berbuka puasa bersama.....alangkah bahagia nya hidup ku ari nie tika ku duduk mkn berbuka puasa bersama si dia.....reaksi si dia terhadap daddy dan ummi amat sukacita rasanya...hahahahha dia mmg penuh bersopan walau pun pakaian nya tidak melambang kan sikap dia yg penuh bersopan santun hormat org tua...tu larrr betol kata org don't judge the book by its cover....

paling yg aku tak dpt lupakan tika dia berada jauh dr sisiku, si dia nie smoking so kena laaa keluar dr tpt kami santap td.....mata dia masih tidak lepas dari memandang ke arah aku....aku tau diri nya merindui aku..dan aku tau apa yg dia rasa.....aku pun rasa apa yg dia rasa tu....hehehe

masih terpahat lg dlm fikiran ku sebelum kami berpisah mlm tu, aku sampai kan kpd si dia satu hadiah istimewa dari ku buat si dia......hurm senyum sampai kat telinga dia suka dpt hadiah tu..sbnr nya aku segan gak nak bg tp bila pikir kan si dia dah ada depan mata so...sampai kan aje laa hajat aku tu...sempat jugak aku minta maaf kat dia psl aku tipu dia td..nasib baik dia fhm and tak marah walaupun dr riak wajah dia aku tau si dia sedikit benggang.....huhuhuhu..

baru berpisah beberapa minit, si dia sempat antar sms pada ku  menyata kan yg dia dah bukak hadiah aku td....paling aku x sangka tu boleh plak dia bukak hadiah tu dlm kete jgk katanya x sabar nak tgk...dan dia sgt teruja dgn hadiah tu....i'm so happy that time.....flying without wings... =)

hurm itu laaaa satu2 nya kenangan kecil pada bulan puasa bersama si dia yg masih segar dlm ingatan ku...walaupun bg org lain kecil tapi bg aku ia penuh bermakna.. =)  sampai sekarang kenangan itu masih lg segar dlm ingatan ku sesegar daun2 hijau di pagi hari..........

jika ku rindu ruangan santapan itu akan ku kunjungi..........setiap kenangan akan muncul kembali.. ...


selain dari kenangan berbuka pose bersama family aku......kenangan di SDCC tika tu berbuka puasa jgk......si dia dan aku mengenakan pakaian yg agak sedondon....masih ku ingat lg si dia berbaju melayu hijau siap sampin lg tu....time tu aku pakai baju kurung bertanah kan hitam dan berbunga hijau.....huhuhu time tu xde laaa byk kenangan sbb kami sibuk dgn aktiviti masing2....cuma tika berpisah tu sempat jgk si dia bisik pada ku.....tika dlm kereta sempat lg tu tepon aku semata2 nak wish good nite...                                                                                                                                                                                                   
owh no so sweet my tedy bear...

itu laaaa kenangan kecil yg hadir tika aku bersama si dia..

No comments:

Post a Comment